Speellocatie Hengelo sluit

De Beleverij. Daar maak je wat mee.

Door: directie De Beleverij
De Beleverij transformeert naar leverancier animatie, sport- & spelconcepten voor de zakelijke markt.

Keuzes maken

Fase twee is voor De Beleverij aangebroken. We hebben er naartoe gewerkt, naar uitgekeken. En toch komt het moment sneller dan gedacht en een beetje onverwacht. Maar ja, als ondernemer moet je schakelen. Keuzes maken om op een vruchtbaar pad te blijven. Dat doen we nu. We slaan in figuurlijke zin af. De Beleverij laat na dit jaar een aantal activiteiten achter zich en kiest voor wat volgens haar het beste bij het bedrijf past. Met de activiteiten die blijven, gaan we met plezier en passie doorgroeien.

Vrijetijdsondernemer wordt onze klant

Fase twee betekent voor ons een focus op het ontwikkelen en verkopen van sport- en spelconcepten aan vrijetijdsondernemingen. Het ontwikkelen kan, zoals we nu al doen, zowel in opdracht van deze ondernemers als op eigen initiatief. Zo is het tijd om uitontwikkelde, succesvolle concepten zoals Sjoeterz, Voettennis Walhalla en E-sports Walhalla breder in de markt te zetten. Dan kunnen andere vrijetijdsondernemers hiermee ook een knallend succes behalen. Daarmee verdwijnt ons aanbod voor u dan ook niet uit de markt. Het zijn alleen andere ondernemers die ze gaan aanbieden. Wij gaan flink gasgeven om de concepten aan deze ondernemers te verkopen. Daarnaast liggen er nog veel innovatieve ideeën zoals ‘HUMi’, ‘Battle in a Box’ en ‘Wolven’ op de plank te wachten. Die krijgen nu ook de aandacht van ons die ze verdienen.

Animatie voor recreatie en events

Wat ook blijft is ons animatie en activatie aanbod voor recreatieparken en evenementen. In de zomer van 2022 zijn we hiermee gestart. Dat heeft gelijk nieuwe opdrachten gegenereerd en wij denken dat we ook specifiek voor deze markt nieuwe, ontzorgende sport- en spelconcepten kunnen ontwikkelen. In eerste instantie gaan we bestaande activiteiten en merken zoals ‘Siem & Chris: de waanzinnige speurtocht’, ‘Fort Knight Hutten bouwen’ en ‘Voetbal Walhalla’ verder ontwikkelen.    

Deels afscheid van de consument als directe klant

Met het starten van fase 2 sluiten we ook de eigen sport- en spellocatie aan de Oude Boekeloseweg voor de consument. Natuurlijk is de eindgebruiker nooit echt uit beeld, die is immers cruciaal voor de ontwikkeling van concepten. Maar waar het op neerkomt, is dat we ons laboratorium, zoals we deze plek in Hengelo zelf graag noemen, gaan afschalen. De ruimte die overblijft behouden we voor ontvangst van zakelijke klanten, ontwikkeling en opslag. Het afstoten van de sport- en spellocatie past beter bij onze nieuwe rol. We willen natuurlijk niet concurreren met toekomstige afnemers. Daarnaast vraagt het runnen van een vrijetijdsbedrijf ook om vakbekwaamheid en wij willen juist onze andere talenten gaan ontwikkelen.

Trots op de waardering

We stoppen onze activiteiten voor de consument wel met gezonde tegenzin. Met volle overgave hebben we gewerkt aan de perfecte beleving bij kinderen en ouders tijdens de vele feestjes. Ja, er zijn tienduizenden bezoekers geweest en die hebben ons altijd beloond met fijne complimenten en toffe reviews. Google en Facebook laten nog steeds 5 sterren zien en daar zijn we trots op. Nu willen we andere ondernemers in de gelegenheid stellen om de show te stelen met toffe, theatrale, avontuurlijke en sportieve ideeën van De Beleverij.